Saturday, December 31, 2011

0

HAPPY NEW YEAR Fellow Thrill Seekers!!

0

Motorcycle Picture of the Week - Stef

Here are my Pictures of the Week as displayed on the Motorcycle Views Website. These pictures are taken from the Moto Pic Gallery. See Stef's Self-Made Harley-Davidson Evo Chopper under Bikes Only. There are no Women on Motorcycles, Trikes Only, or Men on Motorcycles this week. We need more pictures of men and women with their motorcycles. Get your picture in. For details, see Motorcycle Pictures of the Week.

0

American saddle on a British mount....hmmmm

Friday, December 30, 2011

0

Piaggio Recalls Fly 50, Vespa LX50, and Vespa S50 for Ignition Problem

Piaggio is recalling certain model year 2011-2012 Fly 50 4T 4-valve scooters, model year 2010-2012 Vespa LX50 4T 4-valve scooters, and model year 2009-2012 Vespa S50 4T 4-valve scooters.

The ignition control unit may fail and alter the ignition timing.

2147 units are affected.

Check out my Motorcycle Recalls feature for more details.

0

Airborne!!!!!!!

Wednesday, December 28, 2011

0

Mau Beli Motor Sport? Tunggu Saja Tahun 2012 ! !


sahabat otoMan, kali ini kita akan sedikit meramal n memberi ceramah ,hahha agar tidak tersesat,, waw, hahaha

Tahun 2012 ini diprediksi akan terjadi booming produk motor sport.
Ya,emang tidak heran mengingat pabrikan besar seperti pabrikan Honda n Yamaha melakukan penguatan segmen dari motor bebek, kemudian motor skutik barulah motor sport.

Setelah segmen motor bebek dan skutik dikuasai pabrikan Honda maka perang terakhir adalah motor sport.
Di sinilah menariknya persaingan antar pabrikan motor,hampir seluruh pabrikan punya produk motor sport sehingga persaingan di segmen ini pasti lebih keras.
Pabrikan Honda tidak akan mudah menguasai segmen ini, memang di kelas 150cc sang Raja masih Yamaha V-ixion tapi honda tidak mau diam honda baru2 ini mengeluarkan pamungkas mereka yaitu CBR 150cc nya.
suzuki pun tidak mau diam, di perkirakan suzuki akan ikut campur dalam perang, jangan di lupakan KAWASAKI,MINERVA,BAJAJ,VIAR ,dan TVS, tentunya mereka tidak mau diamsaja melihat perang yang semakin panas
namun di kelas bergengsi seperti segmen 250 cc Kawasaki Ninja 250R masih sanggup menjadi kelas raja paling bergengsi.

jadi tunggu saja tahun 2012 , kumpulin uang dulu yang banyak ,,, hahha trus bagi ane, heheh sikat saja gann kalo dah keluar, ahahah
sekian dulu sahabat otoMan semoga info tadi bermanfaat, ok (otoMan)

0

Yamaha Akan Luncurkan 3 Motor Injection

sahabat otoMan , kali ini kita akan sedikit membahas tentang motor baru Yamaha.
Yamaha Motor Kencana Indonesia sepertinya tidak mao ketinggalan dari para pesaingnya terutama setelah Astra Honda Motor.
Mengacu pada peraturan pemerintah melalui Keputusan Menteri Lingkungan Hidup (LH) Nomor 141/2003 tentang Standar Emisi Euro 2, teknologi mesin motor harus menggunakan fuel injection. Sistem pengabutan injeksi sangat ramah lingkungan, hemat bahan bakar dan mudah perawatannya. Karena itu, teknologi dengan basis bahan bakar injeksi sudah harus diberlakukan. Teknologi Fuel Injection (FI) merupakan teknologi yang tepat untuk menggantikan karburator. Hal ini dibuktikan dengan kondisi sisa pembakaran yang dihasilkan motor bermesin injeksi.


Memasuki tahun 2012, PT Yamaha Motor Kencana Indonesia (YMKI) semakin gencar untuk mengaplikasikan teknologi FI pada motor rilisan pabrikan berlogo garpu tala ini. Untuk teknologi ramah lingkungan itu, Yamaha sudah mengaplikasikannya pada Vixion. Selain itu, Yamaha juga cukup serius untuk terus menggenjot motor dengan teknologi FI. Dari beberapa produk motor Yamaha, hanya Vixion yang menggunakan sistem pengabutan ramah lingkungan tersebut.

Menurut rencana, YMKI akan kembali merilis varian-varian motor terbaru dengan mesin fuel injection tahun 2012 mendatang. Tidak tanggung-tanggung, Yamaha bersiap meluncurkan tiga motor sekaligus. Hal ini dikatakan langsung oleh Service Manager PTYMKI, Syahrial.

“Ini sebagai jawaban kalau Yamaha sudah mempersiapkan motor-motor baru dengan sistem injeksi. Paling tidak ada tiga varian yang sudah dipersiapkan. Kendati demikian, saya tidak mau terlalu jauh membahas ini, tunggu nanti saja kalau sudah siap,” ujarnya, di Ciwalk, Bandung saat acara final ITGP 2011, kemarin (27/11/11).

predikisi saya sih Yamaha sendiri rencananya pada awal tahun 2012 akan meluncurkan 3 varian motor dengan sistem injeksi yaitu Yamaha Mio Sporty, Yamaha Mio Soul dan Yamaha Jupiter Z.

Syahrial menambahkan bahwa Yamaha sudah siap menghadapi kompetisi pasar otomotif roda dua tahun 2012 mendatang. Selain persiapan tiga motor baru, Yamaha juga sudah merancang strategi untuk menyodok penjualan. Tidak hanya itu, keseriusan juga ditunjukan pada bagian servis dan peralatan pendukung yang semakin berkualitas dan siap melayani masyarakat Indonesia.

Waw tahun 2012 bakal perang motor injection neh, ngomong - ngomong bengkel dan mekanik sudah pada siap lom ya? nanti kalo pas lagi rusak binggung lagi mao benerin dimana. hehehehe

ok sekian dulu sahabat otoMan pembahasan kaki ini, semoga prediksi saya benar hahha karna saya memakai jampi2 dari mbah dukun,, hahah (otoMan)

0

A Bit of Linky Love

I was trying to come up with something clever to say about riding in cold weather, and then I saw that Steve over at Scooter in the Sticks had beat me to the punch.  I'm going to try out his tip about warming one's hands on the headlight tomorrow morning....

0

Bikers Expressway is Live

Bikers Expressway

"The hottest motorcycle deals on the information highway"

Bikers Expressway is your one-stop source for the latest deals on gear, clothing, equipment, and accessories from hundreds of leading motorcycle retailers. Whether you ride a sport bike, cruiser, adventure, touring, sport touring, dual sport, scooter or trike, we give you the answers you need to make informed shopping decisions. We sort through hundreds of sales and promotions and publish the best of them for our readers. We share only what we feel is a great deal and would recommend to other riders.

Bikers Expressway is your first and only place to stop before shopping. You will only find the newest and best deals, all in one place. As your one-stop shopping resource we will save you money and more importantly, your valuable time. With all the motorcycle specials in one place, all you have to do is check Bikers Expressway website or subscribe to our mailing list and start enjoying the savings.

So, if you're tired of surfing from site to site searching for deals, or tired of getting several emails a day, come to Bikers Expressway. Here, no matter what you ride, you will find big savings every time you shop!

Don't miss out! Sign up for my free Bikers Expressway's Email Alerts and get the best Motorcycle Deals delivered straight to your inbox.

I welcome your emails at Torch@BikersExpressway.com.

Thank you for visiting & ride on,
Torch




0

Friday, December 23, 2011

0

Prediksi Motor Sport Baru kelas 250cc tahun 2012

sahabat otoMan ,,
kali ini kita akan membahas tentang prediksi motor-motor kelas 250cc,sepertinya tahun depan akan semakin seru, karna banyak pabrikan sudah berani mengeluarkan tajinya,,
mereka memasarkan produk-produk mereka,dan berlomba-lomba menarik perhatian para konsumennya,
ok lansung saja sikatt gann :
 1. KAWASAKI
kawasaki memang sudah bertempur duluan sebelum yanglain bermunculan
dengan senjata utamanya yaitu "KAWASAKI NINJA 250cc"nya dia telah memikat para konsumen di indonesia
dengan tampilan full firing, gahar, dan performa yang mumpuni. di perkirakan tahun depan KAWASAKI akan meluncurkan tipe barunya, *kitatunggusaja

2.MINERVA
MINERVA muncul setelah kawasaki meramaikan kelas 250cc, pabrikan asal jerman ini muncul dan mengeluarkan taringnya dengan meluncurkan 4 motor langsung dengan type yang berbeda yaitu:
type full fairingnya MEGELLI 250CC RE & RV




3.HONDA
Kemunculan honda bisa di bilang cukup telat tapi belum telat sekali, ini terlihat dengan di sambut gembiranya motor andalan mereka oleh para konsumen setia HONDA
honda meluncurkan CBR 250ccnya dengan menyongsong mesin berinjeksi motor itu mempunyai kelebihan dari pesainya yang lain.

4.SUZUKI

SUZUKI di bilang telatsekali karna kedua pesaing berat mereka sudah melangkah duluan. suzuki baru akan mengeluarkan andalan mereka di tahun depan dengan andalanya yaitu "GW 250"
5.KTM
Nah, kalau ini info dari blog india kalau KTM akaun memasukan KTM duke 250 6 bulan setelah peluncuran di India akir tahun ini..kita tunggu saja ok broo

sepertinya sekian dulu pembahasan kali ini semoga bermanfaat, mkita tunggu saja tahun depan apakah persaingannya semakin ketat,, waaawwww ^_^ (otoMan)

0

Putting the Soul back into Solstice

The Original Reason for the Season

All things are connected. Did you know that this is the origin of The Yin and Yang symbol? The ancient Chinese projected the line that the shadow of a pole makes on a gridded circle for a period of a year and then darked one side.

The days will now be getting longer!

0

Happy Holidays!

Lady Luck and Santa Claus have both said something about me "splattering [myself] across the roadway like a douche" if I were to get a Ducati Superbike for Christmas.  I'm a little worried the holiday might pass without finding a bright red bike under the tree.

But, really, who needs a shiny new high performance Italian motorcycle that makes 195 horsepower and only weighs 361 pounds when I've got a wonderful family and wonderful friends.   I'll gladly take the treasures I'm lucky to have over a fussy motorcycle any day.

Though, I wouldn't kick it out of my garage if it showed up.  Just saying.

Best wishes for you and yours!

[Stoppie Santa photo stolen from SportBikes.Net.]

Wednesday, December 21, 2011

0

Photographic Evidence, Per Request

You asked for it, you got it.  I stopped on my way home last night to get a photo of the strip club from this post, and took another photo in the dark this morning. 

Unfortunately, I was running a bit late this morning and the sun was already rising, so the lights don't show up as well as I'd like.  Also, the effect is much more impressive when zipping past at 45mph.

Click to embiggen.




Inviting, eh?
 
Tranformed into a holiday wonderland.


0

Tuesday, December 20, 2011

0

Delightful Instructional Video On How To Change Your Oil

Apparently, this video demonstrates the proper way to change the oil for an SR500.

If you're like me, you'll find it entertaining even if you don't own an SR500.




(Thanks to The 520 Chain Cafe)

0

Kuryakyn Recalls Defective Floorboards for GL1800 Motorcycles

Kuryakyn is recalling certain aftermarket floorboards, part number 607005, sold and installed for use on 2001-2011 Honda GL1800 (Gold Wing) motorcycles.

The floorboard mount may crack and break free from the mounting bolts that secure the mount to the motorcycle.

21,600 units are affected.

Check out my Motorcycle Recalls feature for more details.

Monday, December 19, 2011

0

Mobil Sport Nissan G37 yang Terbuat dari Emas Murni

 sahabat otoMan kali ini kita akan membahas tentang mobil paling keren ^_^. gmna ga keren orang ni mobil di buat dari emas asli,, gila aja,, ya udah deh cek it dot...

Mobil Sport Nissan G37 yang Terbuat dari Emas Murni

       Kerumunan penonton terkejut berkumpul di dekat pusat perbelanjaan di Nanjing, Cina timur, untuk melihat mobil, mewah G37 diparkir di dekat toko perhiasan. G37 - model mewah terbaru dari Infiniti, merek yang dimiliki oleh perusahaan Nissan. Mobil emas dibuat dalam iklan untuk perusahaan perhiasan Nanjing. Tapi sayang mobil mewah tersebut harus disita pihak kepolisian Cina. Berikut foto-foto Mobil Sport Nissan G37 yang Terbuat dari Emas Murni tersebut.





apa gwe bilang gann.. mantap kan,, hahah eitt jangan ngebayangin loh punya mobil emas kaya gini,, ga bakal kesampaian,, hahha yang ada gila ,,weww ^_^ ok gann sekian dulu pembahasan kali ini,,kita sambung lagi kapan2,,, (otoMan)

0

So, Would You Do It?

Get a few bikers together and wait for the Isle of Man to come up.  The question will come up eventually: would you do it?



Well, would you?

(Inspired by Baron's post.)

0

0

Polar Bear Grand Tour to Schoch's H-D on Dec. 18, 2011

Check out pictures of the 7th motorcycle run of the 2011-2012 Polar Bear Grand Tour season to Schoch's Harley-Davidson/Buell in Snydersville, PA on December 18, 2011. It was the coldest day so far.

Sunday, December 18, 2011

0

The Joe Hurst Blog presents: The Blue Bike

Since becoming friends, Joe has sent me a lot of cool photos and for awhile there, the blog was in danger of a coup d'état. Since it's been awhile, and the threat has subsided, it's time to share some more from his archives.

Circa 1970. Joe just calls it the Blue Bike but, it's actually the Hustler redone with less rake, a shorter springer, a Harley Sprint tank, and of course, blue paint.


Great roadside shot. I'm loving the pan too.


A bit later with fish tail up-sweeps.


Joe out on the road. This photo is interesting for two reasons. 1. Joe's wearing one of those cool Harley shirts with the psychedelic font from a page in a 1970 parts and accessories catalog as posted here in Dec. 2009. 2. He's also wearing one of those heavy duty wide leather wrist/watch bands. Joe says he had it made with a cover to protect his watch, and as far as he knows, was the first to wear one. Did Joe invent them? At one time they were quite the rage. I could easily see how they might make a comeback... at least within the retro chopper scene.

Saturday, December 17, 2011

0

Top 10 Motorcycle Pictures for 2011

The top 10 motorcycle pictures were picked from pictures submitted to Motorcycle Views in 2011. The pictures are not ordered. They include one picture of women on motorcycles, two pictures of men on motorcycles, two pictures of trikes only, and five pictures of motorcycles only.

The pictures were chosen for a variety of reasons. I looked at each picture, read each description, and picked those pictures that held my interest.

Check out the Top 10 Pictures for 2011.

0

Motorcycle Picture of the Week - Robert

Here are my Pictures of the Week as displayed on the Motorcycle Views Website. These pictures are taken from the Moto Pic Gallery. See Robert's 2012 Ural M70 Solo 70th Anniversary Edition under Bikes Only. There are no Women on Motorcycles, Trikes Only, or Men on Motorcycles this week. We need more pictures of men and women with their motorcycles. Get your picture in. For details, see Motorcycle Pictures of the Week.

Friday, December 16, 2011

0

Interesting Photos from the Progressive International Dallas Motorcycle Show 2011


Thought that would get your attention!

More Interesting Photos from the Progressive International Dallas Motorcycle Show 2011 

(Click to enlarge)







 AMA American Superbike champion Josh Hayes YZF-R1




Jorge Lorenzo's MotoGP Bike 















Familiar Faces??









The Harley Davidson Living Room Suite

















Recognize this man?






Cool Stuff at the S&S display









The CMRA had a Booth!




Long-Distance Rider Doug Wothke















Doug Wothke again







Ride on,
Torch